Friday, November 30, 2007

از حق پناهندگی پناهجویان افغان و ایرانی حمایت کنید!

این انتظاری است که پناهجویان از مردم سوئد و سازمانهای
دفاع از حقوق پناهندگی دارند!
20 دسامبر مقابل پارلمان سوئد در استکهلم

در حدود 2000 نفر از پناهجویان افغان وایرانی بین 4 تا 8 سال است که در سوئد و بدون اجازه اقامت زندگی میکنند.اداره مهاجرت سويدن براي 623 نفر ازپناهجویان افغان در سوئد پاسخ منفی داده است و برای بازگشت اجباری به افغانستان پلیس را به جان آنها انداخته است. توافقات به وجود آمده بین دولت سوئد ، مقامات دولت افغانستان وکميسارياي عالي ملل متحد در امور مهاجرين زمينه اخراج اجباري اين پناهجويان را به افغانستان آماده نموده است . بويژه حکم اخير اداره مهاجرت در مورد پناهجويان افغان که در ماهيت خويش يک تصميم ظالمانه و پارادوکسي بوده و برپايه اطلاعات نادرست استوار ميباشد. اداره مهاجرت ازيکطرف براي اولين بار اعتراف مينمايد که در بخشي از نقاط افغانستان " درگيري مسلحانه " وجود دارد و از جانب ديگراخراج آنها را به اين کشور جنگ زده و فاقد سيستم قضايي عاري از خطر براي پناهجويان ميداند .

بلاتکلیفی و محروم بودن از بسیاری حقوق نظیر نداشتن اجازه کار٬ نداشتن هیچ منبع درآمدی٬ و یا تن دادن به کار سیاه با حقوقی بسیار ناچیز٬ عدم برخورداری از خدمات درمانی و ۔۔۔ شرایط سخت و غیر قابل تحملی را برای آنها بوجود آورده است۔ این وضعیت بهیچوجه قابل پذیرش نیست و از جانب هر وجدان آگاهی نیز باید محکوم شود۔ انسانهایی که از ترس جان و زندگی خود از دست رژیم سرکوبگر اسلامی در ایران و جنگ داخلی در افغانستان گریخته اند شایسته بیشترین احترامها و برخورد انسانی هستند۔ حق پناهندگی آنها باید بلادرنگ برسمیت شناخته شود و لازم است که این مطالبه از گوشه و کنار جامعه وسیعا مورد حمایت قرار گیرد۔

از نظر فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی و انجمن افغانها درسويدن تداوم سیاست دیپورت پناهجویان به عراق ،افغانستان و ايران بار دیگر نشان می دهد که دولت سوئد٬ مستقیما در نابود کردن آینده و زندگی هزاران پناهجوی فراری از این کشورها دست دارد. اما این تصویر می تواند عوض شود و ما با حمایت پرشور خود از حق پناهندگی این پناهجویان به ساختن آینده ای بهتر برای آنها تلاش می کنیم و دولت را جهت پذیرش خواسته های انسانی پناهجویان تحت فشار میگذاریم۔ به همین دلیل ما پناهجویان ایرانی و افغان بار دیگر دست به اعتراض خواهیم زد و همه مردم انسان دوست و مترقی را به دفاع از حق زندگی خود در سوئد فرا میخوانیم و خواستار برسمیت شناختن شرایط زیر برای پناهجویان هستیم:

1 ـ بررسي مجدد پرونده هاي پناهجويان که قبلاٌ پاسخ منفي گرفته اند
2 ـ لغو کامل اخراجها با توسل به زور
3 ـ ـ حق داشتن اجازه کار
4 ـ برخورداری از خدمات پزشکی
5 ـ پرداخت هزینه زندگی
زمان: پنجشنبه 20 دسامبر
محل تجمع:Mynttorget مقابل پارلمان سوئد ساعت 15:00
انجمن افغانها در سوئد تلفن تماس 0707121388
همبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در استکهلم
تلفنهای تماس 0707175542 ، 0736396379 ، 0739098426

www.afganha.se