Friday, April 25, 2008

گزارش تظاهرات زوریخ سوئیس








در پی فراخوان سازمانهای حقوق بشری و پناهندگی در سوئیس روز 19 آپریل بیش از 2000 نفر به میدان آمدند و خواهان حقوق مساوی همه مردم ، در سوئیس شدند. این درحالی است که دولت سوئیس همه نوع فشار برای بیرون راندن پناهندگان وخارجیهای مقیم سوئیس را انجام داده و با تصویب سخت ترین قوانین در پارلمان در صدد اجرای کامل این قوانین بر آمده و تا حالا هم بخشهایی از این قوانین؛ ضد انسانی علیه خارجیها را به مرحله اجرا در آورده است . البته بیشتر این قوانینرا علیه پناهندگانی که ، بنا به دلایل نامبهمی کیس آنها را رد شده واکنون در کمپ های بسته نگهداشته می شوند و برای دریافت انداک کمک هزینه ، آنها هر روز باید سر وقت حاضر شوند و برای دریافت این حداقلی کمک هزینه باید مدتی در صف بیستند و با دادن هر روز امضاء حضور خود را اعلام نمایند .
برای حمایت از این افراد وبه خاطر این بی عدالتیها تظاهراتی در روز 19 آپریل در شهر زوریخ برگزار گردید .تظاهرات از دم موزه زوریخ شروع گردید . بعداز قرائت از برگزاری این متینگ وبرنامه های اینده راهپیمایی شروع گردید .شرکت کنند گان در حین مسیر با سردادن شعارهایی خواهان اجرای عدالت یکسان برای همه شدند .




فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی واحد سوئیس

1 comment:

Anonymous said...

اجتماع چند هزار تن از مردم مال باخته در اراضي اماميه شهر مشهد و بي توجهي مسئولان و سانسور شديد خبري رسانه هاي محلي و غير محلي در اين زمينه!! حتما ببينيد
http://emamiyeh.blogfa.com