Saturday, January 12, 2008

با تمام قوا در مقابل طرح فاشيستى جمهورى اسلامى در قبال پناهندگان افغانى بايستيم

جمهورى اسلامى دور ديگرى از تعرضات فاشيستى خود عليه پناهندگان افغانى را شروع كرده است. بنابه گزارشات خبري مقامات وزارت کشور جمهورى اسلامى ایران هشدار داده اند که آن دسته از پناهندگان افغانى که دارای مدرک قانونی نیستند، در صورت ادامه "اقامت غیر قانونی"، دستگیر و تا پنج سال زندانی خواهند شد.

در همين زمينه تقی قائمی رئیس اداره اتباع بیگانه وزارت كشور جمهورى اسلامي گفته است: "ما تاكنون افراد فاقد مجوز را به طور مسالمت آميز و به وسيله اتوبوس (سرویس) به كشورشان باز می گردانديم." وى همچنين مى افزايد از این پس، قرار شده است مهاجرین فاقد مدرک قانونی، دستگیر شوند و به مدت پنج سال، در اردوگاه های اقامت اجباری نگهداری شوند.

جمهورى اسلامي طرح اخراج دسته جمعى پناهندگان افغانى را با خشونت هر چه تمامتر از بهار سال جارى آغاز كرده است. برخلاف ادعاى قائمي، با صدها هزار پناهنده افغانى كه تاكنون از ايران اخراج شده اند با خشن ترين و فاشيستى ترين شيوه ها برخورد شده است. حق تحصيل را از كودكان افغانى گرفتند. دسته جات مسلح و هار جمهورى اسلامي در خيابانها و كارگاهها به شكار دسته جمعى پناهندگان افغانى پرداخته و با خشونت و ضرب و شتم و توهين و افترا آنها را دستگير و روانه جهنم افغانستان كردند. به روى پناهندگان افغانى در مرزها آتش گشودند. كارگران افغانى را از بالاي ساختمانها پرتاب كردند. كار را كه تنها سرمايه بقا و زندگى آنان بود را از آنها سلب كردند. عبور و مرور افغانى ها را در برخى از محلات شهرهايي چون اصفهان ممنوع كردند. حق تجمع بيش از يك نفر را براي آنها ممنوع كردند. و يك فضاي پليسي نظامي فاشيستى عريانى را در سراسر جامعه حاكم كردند.
جمهورى اسلامي طرح خود را اعمال فشار براي بازگرداندن مهاجرين افغاني مينامد. اما اقدامات جنايتكارانه آنها اعمال فشار نيست. يك شكنجه هولناك و بى صدا در ابعاد صدها هزار نفرى است. يك جنايت خاموش ملبس به لباس مندرس احساسات ناسيوناليستى است. قنديل يك نسل كشى است. برخوردى كه جمهورى اسلامى با پناهندگان افغانى ميكند با سياهان آفريقاى جنوبى در دوران آپارتايد نژادى نشد. جمهورى اسلامى تلاش ميكند روى فاشيستهاى هيتلرى را با چنين اقداماتي سفيد كند.

مقاومت و اعتراض مردم شريف و آزاديخواه روى ديگر سكه تعرض فاشيستي جمهورى اسلامي به پناهندگان افغانى بوده است. با شروع موج يورش پليسي نظامى جمهورى اسلامى به پناهندگان افغانى بخش وسيعى از مردم آزاديخواه در مقابل اين تعرض فاشيستى ايستادند. به آن اعتراض كردند. از حق شهروندى پناهندگان افغانى در ايران دفاع كردند. كارگران شرق تهران بيانيه دادند كه ما تنها يك شناسنامه و كارت هويتي داريم و آن شناسنامه هويت طبقاتى ماست. كانون ها و محافل اعتراضى در ايران شكل گرفت. جهمورى اسلامى در يك چالش و منگنه فشار اعتراضى ديگرى قرار گرفته بود.

امروز نيز بايد جمهورى اسلامي را از اين موضع فاشيستى اش عقب راند. دندانهاي تيزش را خرد كرد. طرحش را به شكست كشاند. بايد از همين الان نهادها و محافل مقاومت و دسته جات دفاع از پناهندگان افغانى را در ايران سازمان داد. بايد كيفرخواست تك تك پناهندگان افغانى را به دنيا اعلام كرد. بايد هشدار جديد جمهورى اسلامى به پناهندگان افغانى را اعلام جنگ جديد جمهورى اسلامى به استانداردهاي انساني و مدنى بشريت تلقي كرد. و با آن قاطعانه مبارزه كرد. بايد جبهه اي به وسعت تمام جهان براي جمهورى اسلامى ايجاد كرد و در سراسر دنيا سياستهاي فاشيستى جمهوري اسلامى را افشا و منزوى كرد. بايد بشريت شريف و برابرى طلب در سراسر دنيا را در مقابل اين سياست ضد انساني جمهورى اسلامى قرار داد.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان به سهم خود قاطعانه عليه اين سياست فاشيستى جمهورى اسلامي مبارزه كرده و تلاش ميكند در سطح بين المللى توجه افكار عمومي را به عمق اين فاجعه جلب كرده و همبستگي و حمايت بين المللى در دفاع از حقوق پناهندگان افغانى را ايجاد كند.

مردم آزاديخواه ايران
پناهندگان و مهاجرين افغان

دست در دست هم در سراسر دنيا عليه اين موج تعرض فاشيستى جمهورى اسلامي بايستيد. اجازه ندهيم سياستهاي فاشيستي با هر لباس و پوششي و در هر گوشه اي از دنيا به نرم آن جامعه تبديل شود. ما همه شما را به اعتراض و مبارزه عليه جمهورى اسلامى فراميخوانيم.

به اين مبازرزه بپيونديد و دنيا را از دست جنايتكاران و فاشيستهايي چون جمهوري اسلامي مصون نگهداريد.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى
٥ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: