Saturday, January 12, 2008

جمهورى اسلامى بيش از ٣٣٠ پناهنده افغانى را در سرما و برف سنگين ديپورت كرد

بر اساس گزارشات خبرى، جمهورى اسلامي روز چهارشنبه و پنج شنبه )٩ و ١٠ ژانويه) مجموعا بيش از ٣٣٠ پناهنده افغانى را دستگير و در سرما و برف شديد در مرز افغانستان رها كرده است. مقامات محلى افغانستان اعلام كردند كه اگر به موقع ترتيبات انتقال اين پناهندگان را نميدادند امكان مرگ همه اين افراد در اثر سرماى شديد وجود داشت.

جمهورى اسلامى با شمشير دولبه از يكسو زندگى و جان ميليونها نفر را به بهانه كمبود سوخت و گاز در معرض خطر جدى قرار داده و از سوى ديگر در چنين شرايط هولناكى دسته دسته انسان هاي شريفى كه سه دهه در آن كشور كار كرده اند را بطور كاملا غير انسانى در سرما و برفهاى شرقى كشور رها ميكند. در هر دو سناريو آنچه كه براى جمهورى اسلامى ذره اى اهميت ندارد زندگي و جان و حرمت و ارزش انسان هاست. ضديت جمهورى اسلامى با پناهندگان افغانى را تنها با همين حلقه ميتوان توضيح داد. جمهورى اسلامى خصلتا و ذاتا رژيمى ضد انسان و ضد ارزشهاى انسانى است. تركش هاى تعرض اين رژيم بر تن هر انسانى از زن و كودك و جوان و كارگر و پناهنده، نشسته است.

يك عامل مهم در شدت عمل رفتارهاي فاشيستى جمهورى اسلامي با پناهندگان افغانى سكوت و كرنش معنى دار كميسارياى پناهندگان سازمان ملل است. جمهورى اسلامى در روز روشن و از تريبونهاي خبرى فرياد ميزند ميخواهد يك و نيم ميليون افغانى را دستگير و به ٥ سال زندان محكوم كند. اما از اين سازمان با اصطلاح مدافع پناهندگان صداي اعتراضى بلند نميشود. پناهندگان افغانى را با خشونت بار ترين اشكال دستگير و ديپورت ميكنند اما مسئولين و مقامات كميسارياي پناهندگان سازمان ملل بر لبان خود مهر سكوت گورستانى ميزنند. سكوت و مماشات كميسارياي پناهندگان سازمان ملل در چنين شرايطى كه فاشيستي ترين تعرضات به پناهندگان روا ميشود ماهيت پناهنده ستيزى اين سازمان را آشكارتر ميسازد. بايد اين سياست مماشات جويانه كميسارياي پناهندگان سازمان ملل در قبال تعرض فاشيستي كه جمهورى اسلامى از سر گرفته است را نيز در سطح افكار عمومى بين المللى افشا كرد.


همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى تلاش ميكند هر گونه تعرض يا سكوت در قبال چنين تعرض فاشيستى را قاطعانه افشا كرده و مردم شريف و انسان دوست دنيا را متوجه اين اوضاع خطير پناهندگان افغانى در ايران كند.

ما همچنين مردم شريف ايران و پناهندگان افغانى را نيز فرا ميخوانيم كه بسرعت براي مقابله با گسترش تعرضات فاشيستى جمهورى اسلامى كانون ها و محافل مقاومت سراسرى عليه ديپورت پناهندگان افغانى را سازمان داده و جمهورى اسلامى را در حلقه محاصره اعتراضات توده اى قرار دهند.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى
١٠ ژانويه ٢٠٠٨



No comments: