Tuesday, January 29, 2008

يورش وحشيانه پليس قبرس به خانواده هاى پناهجويان بازداشتى

بر اساس گزارشات رسيده به دبيرخانه فدراسيون پليس قبرس بعد ازظهر روز گذشته (يكشنبه ٢٧ ژانويه) به محل تحصن خانواده هاى پناهجويان بازداشتي يورش برده و متحصنين و حاميان آنها را بطرز وحشيانه اى مورد ضرب و شتم قرار داده است.

تحصن تعدادى از همسران و فرزندان پناهجويان بازداشتى از روز ٢٣ ژانويه در مقابل وزارت كشور قبرس در نيكوزيا و در اعتراض به بازداشت شوهران شان آغاز شده است. روز گذشته تعداد زيادى از مردم و نمايندگان سازمان هاي مدافع حقوق پناهندگى و انسانى در حمايت از مطالبات خانواده هاي متحصنين به محل تحصن آمده و همبستگى خود را با مبارزات آنها اعلام كردند. در همين حال نمايندگان يك گروه مدافع حقوق انسانى از بلژيك با اجراى موسيقى شور و حال همبستگى انسانى را به نمايش گذاشتند. به دنبال سخرانى پرشور و انتقاد آميز نماينده اين گروه از سياست هاي ضد انسانى دولت قبرس، پليس قبرس از متحصنين خواستند كه به تحصن خود خاتمه دهند. متحصنين و مردم به اين برخورد پليس اعتراض كردند و اعلام كردند به هيچ قيمتى حاضر نيستند دست از اعتراض و مبارزه خود بردارند. پليس قبرس كه با واكنش اعتراضى و مقاومت سرسختانه متحصنين و حاميان شان روبرو ميشود اقدام به قطع برق محل تحصن ميكند. حاميان متحصنين به اين برخورد پليس اعتراض ميكنند كه ماموران پليس اقدام به دستگيرى آنها ميكنند. با دستگيري نماينده گروه مدافع حقوق پناهندگى خانواده ها و حاميان همه متحدانه به اقدام سركوبگرانه و وحشيانه پليس اعتراض ميكنند. پليس نيز در واكنش به ضرب و شتم متحصنين و حاميان آنها ميپردازد. با مقاومت متحدانه در نهايت پليس عقب نشينى ميكند و تحصن ادامه ميابد.

موضوع يورش پليس به خانواده هاي متصن بلافاصله در رسانه هاى گروهى قبرس منعكس شده و به يك جنجال سياسى عليه دولت تبديل ميشود. سخنگويان و نمايندگان احزاب سياسى بلافاصله اقدام سركوبگرانه پليس عليه خانواده هاي متحصنين را محكوم ميكنند. با پخش خبر رفتار وحشيانه پليس قبرس با مردم و متحصنين تعداد زيادى از مردم به نشانه همبستگى به محل تحصن آمده و حمايت قاطع خود را از متحصنين ابراز ميكنند. در همين حال سازمان حمايت از پناهندگان قبرس (كيسا) نيز به منظور اعتراض به رفتار پليس با متحصنين و لاقيدى مقامات دولتى نسبت به مطالبات متحصنين فراخوان يك راهپيمايي در مركز شهر نيكوزيا را ميدهد.

راهپيمايي مردم قبرس امروز دوشنبه ٢٨ ژانويه از مركز شهر شروع و تا محل تحصن در مقابل وزارت كشور ادامه داشت. تعداد زيادى از مردم با شركت در اين تظاهرات از مطالبات متحصنين دفاع كرده و خواهان آزادي فوري پناهجويان بازداشتي شدند.

بازتاب گسترده اعتراضات مختلف مردم و احزاب سياسى باعث ميشود كه وزير كشور قبرس نيز در راديو و تلويزيون به اين موضوع بپردازد. وزير كشور قبرس اقدام سركوبگرانه پليس را اشتباه خواند.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايراني ضمن محكوم كردن رفتار وحشيانه پليس قبرس از دولت قبرس ميخواهد كه كليه پناهجويان بازداشتى را فورا آزاد كنند. ما به كليه متحصنين و حاميان شان درود فرستاده و اقدام اعتراضى آنها را گامى مهم در موفقيت و تحقق خواسته ها و مطالبات شان ميدانيم. ما همچنين از كليه پناهجويان و پناهندگان ايرانى در قبرس ميخواهيم كه بهر شكل ممكن اين تحصن و اعتراض خانوده ها را مورد حمايت وسيعتر و همه جانبه تر خود قرار داده و متحدانه اين مبارزه مهم و سرنوشت ساز را به پيروزى بكشانيم.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى
٢٨ ژانويه ٢٠٠٨

No comments: